Wednesday, October 15, 2014

Parigi: sconsiderato gesto di una attivista Femen- Ukraine Femen Activist Fined for Topless Attack on Wax Putin Statue

A Ukranian activist belonging to topless feminist group Femen was convicted for exhibitionism by a Paris court Wednesday for having attacked a statue of President Vladimir Putin at a wax museum in the capital.
Iana Zhdanova, with "Kill Putin" written on her nude breasts, attacked the likeness of Putin at the Musee Grevin in the capital with a wooden stake in June.
The activist, who has lived in France for two years as a political refugee, laughed in court after the judge ordered her to pay a fine of 1,500 euros ($1,900) for vandalism and a crime called "sexual exhibition" in French, as well as other damages payable to Musee Grevin.
Una attivista ucraina appartenente al gruppo femminista Femen è stata condannata per esibizionismo da un tribunale di Parigi Mercoledì, per aver rovinato una statua del presidente Vladimir Putin in un museo delle cere della capitale. 
Iana Zhdanova, con la scritta "Kill Putin" sul seno nudo, ha attaccato la somiglianza di Putin al Musée Grevin nella capitale con un paletto di legno, nel mese di giugno. 
L'attivista, che ha vissuto in Francia per due anni come rifugiato politico, rise in tribunale dopo che il giudice ha ordinato di pagare una multa di 1.500 euro (1.900 dollari) per atti di vandalismo e un crimine che in francese viene chiamato "atti osceni in pubb"lico, così come per altri danni creati al Museo Grévin.

INC News, 15/10/2014

No comments:

VK